کتاب آموزشی «هک عکاسی» – مراحلی ساده برای پیشرفت عکاسی شما

اگر به دنبال کتابی در زمینه آموزش عکاسی هستید که پر از اصطلاحات پیچیده و گنگ نباشد و در مدتی کوتاه باعث پیشرفت شما در عکاسی شود، کتاب پی دی اف «هک عکاسی» برای شماست. شما به ۱۰ سال تجربه نیاز ندارید تا به عنوان یک عکاس حرفه ای شناخته شوید. در واقع حتی به یک سال تجربه هم نیاز ندارید تا فوق العاده به نظر برسید. بعد از مطالعه و تمرین ۱۰ گام ساده و روان این کتاب پیشرفت فوق العاده ای را در عکس هایی که می گیرید، احساس خواهید کرد. 

ادامه این مطلب از وبگاه #لنزک را در این لینک ببینید.


فارگو برای علاقمندان به کوئن‌ها و سریال‌های جنایی

پیش از پخش فصل اول سریال فارگو، برخی از منتقدان امید زیادی به این سریال نداشتند و معتقد بودند اقتباسی تلویزیونی بر اساس فیلمی چنان موفّق، به احتمال زیاد موفق نخواهد بود. امّا خیلی زود معلوم شد آن‌ها اشتباه می‌کرده‌اند و سریال فارگو توانست ضمن به دست آوردن موفّقیت، مسیر خودش را از منبع الهام اصلی (فیلم فارگو) جدا کند و کم‌کم هویتی مستقل بیابد. فصل دوم سریال حتی وابستگی کمتری به فیلم اصلی دارد و حتّی بهتر هم از آب درآمده است.

ادامه این مطلب از وبگاه #چی را در این لینک ببینید.




کسی با کپی کردن موزیسین نمی شود.

لی لی افشار: مردم در کنسرت من سیر و سفر می‌کنند.


وقتی تماس می‌گیرم می‌گوید به علت تاخیر هواپیما ساعت سه صبح از اصفهان برگشته است و می‌خواهد چند ساعت دیگر تماس بگیرم. برای هم‌نسلان من لیلی افشار هرچند در دنیا نخستین کسی است که دکتری نوازندگی گیتار را گرفته است، اما تنها یک نوازنده گیتار کلاسیک محسوب نمی‌شود و بیشتر او را یک زن پیشرو می‌دانیم. زنی که در درجه‌ای از مهارت و دانش ساز گیتار است که دیگر قوانین سخت و دست‌وپاگیر هم در برابر او وادار به تسلیم می‌شوند.

ادامه این مطلب از وبگاه #موسیقی_ایرانیان را در این لینک ببینید.



نقد و بررسی فیلم «خرس»

نویسنده و کارگردان: خسرو معصومی 
بازیگران: پرویز پرستویی، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، علی اوسیوند، ناصر آقایی، داود فتحعلی‌بیگی،‌ مائده طهماسبی،‌ ابوالفضل شاه‌کرم و اکبر معززی
نقد و بررسی فیلم «خرس»
مهدی افشارها
سرانجام پس از مدت ها فیلمی در جشنواره فجر ایران دیدم! راستش در گذشته یکبار از ساعت 10 صبح برای سانس ساعت 10 شب در صف یکی از فیلم های جنجالی ایران (که نام نخواهم برد) ایستادم و بلیط به من نرسید! کیفیت جشنواره، بی نظمی های شدید و موردی با نام پارتی بازی! باعث شد تا مدتی دور جشنواره فجر را خط بکشم. اما امروز دل به دریا زده و برای فیلم خرس به سینما استقلال رفتم. باید بگویم استقبال مردم، بسیار کمتر از آن چیزی بود که تصور می کردم.
در ادامه این مطلب از وبگاه #نقد_فارسی را در این لینک ببینید.




کریستف رضاعی: موسیقی پاپ مثل شکلات خوب است!

آهنگساز فیلم سینمایی «در دنیای تو ساعت چند است؟» در جلسه نقد و بررسی آلبوم موسیقی این اثر سینمایی ضمن تشریح چگونگی ساخت ملودی این فیلم از بایدها و نبایدهای عنوان «موسیقی تلفیقی» سخن گفت.

کریستف رضاعی هم در این نشست با اشاره به بازگشت ۲۱ ساله‌اش از فرانسه به ایران گفت: باید قبول کنیم بخش عمده شخصیت موسیقایی من در فرانسه شکل گرفته، به همین جهت من کمتر درباره موسیقی ایرانی می‌دانم اما از مدتی که به ایران بازگشته‌ام با موزیسین‌های خوبی آشنا شده‌ام ودر این مدت با مخاطبانم نیز در ارتباط بوده‌ام، این ارتباط از زمان انتشار نخستین آلبومم «سیر» شروع شده و همچنان تداوم و گسترش پیدا کرده است.

ادامه این مطلب از وبگاه #موسیقی_ایرانیان را در این لینک ببینید.