حسام‌الدین سراج: نتیجه هر افراط به صورت منطقی تفریط است.

حسام‌الدین سراج، خواننده آواز ایرانی قرار است جدیدترین آلبوم موسیقی خود را با همکاری هنرمندان جوانی از شهر اراک روانه بازار موسیقی کند. به نظر سراج بی‌علاقگی جوانان امروز به انواع موسیقی‌های عرفانی نتیجه افراطی است که در سال‌های اول پس از انقلاب از سوی رسانه ملی و مسئولان فرهنگی صورت گرفت. او که یکی از نمایندگان آواز ایرانی به عنوان یک خواننده عارفانه‌خوان است، درباره اتفاقات جدیدی که در پی ارائه آنهاست و البته آسیب‌شناسی وضع کنونی آواز ایرانی در رسانه ملی و جامعه ایرانی با ما گفت‌وگو کرده است.

ادامه این مطلب از وبگاه #موسیقی_ایرانیان را در این لینک ببینید.



با سیکاریو به دنیای وهم‌آلود دنیس ویلنو سفر کنید.

نام فیلم: سیکاریو – Sicario (2015)
کارگردان: دنیس ویلِنو
بازیگران اصلی: امیلی بلانت، بنیسیو دل تورو، جاش برولین
امتیاز فیلم در آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۷
نسل جدید کارگردان‌هایی که در آمریکا فیلم می‌سازند، رفته‌رفته خودشان را نشان می‌دهند و عنوان و سابقه‌ای شایسته برای خودشان دست و پا می‌کنند. دنیس ویلنوی کانادایی که در آمریکا فیلم می‌سازد، یکی از همین کارگردان‌های میانسال است که رفته رفته خودش را در قامت یکی از استادان سینما جا می‌اندازد. ویلنوی ۴۹ ساله با فیلم‌های زندانیان (۲۰۱۳) و دشمن (۲۰۱۳) توانست جای خودش را در میان خوره‌های سینما پیدا کند، امّا در سال ۲۰۱۵ با فیلمی به نام سیکاریو توانست در گیشه هم حضور نسبتاً موفّقی داشته باشد.
ادامه این مطلب از وبگاه #چی را در این لینک ببینید.


یه کتاب شعر ساده اما پر احساس از کامران رسول زاده

شعرها خیلی خوبن، چون توی هر شرایطی با آدم ملایم برخورد میکنن. خیلی وقتها توی اوضاع پیچیده و پر تلاطم زندگی، خوندن یه خط شعر که به حرف دل آدم نزدیکه میتونه انقدر انرژی و حس خوب بهمون بده که آدم کیف میکنه. برای کتابهایی که قراره توی این تابستون بخونید، پیشنهاد ما یه کتاب شعر مینیمال هست.

کتاب “فکر کنم باران دیشب مرا شسته، امروز تو ام” ، یه مجموعه شعر زیبا و خوندنی از کامران رسول زاده است که در قالب اشعار سپید کوتاه با موضوعات عاشقانه و اجتماعی، به یک زبان ساده ولی پر احساس نوشته شده.

ادامه این مطلب از وبگاه #رنگی_رنگی را در این لینک ببینید.



لذت بردن از نهنگ در تاریکی

کتاب «نهنگ تاریک» دومین کتاب سعید بردستانی ست. اولی اسمش «هیچ» بود. و داستان‌هایی داشت که هوشمندانه نوشته شده بود. بومی‌گراییِ داستان‌ها آدم را سر ذوق می‌آورد. ولی معلوم بود که اولِ راه است. اما به او امید بستم و می‌دانستم که این آدم بی‌حاشیه، محجوب و خودمانی درصدد آن است که خودِ واقعی‌اش را پیدا کند. حالا که کتاب دومش را خوانده‌ام، فهمیدم که اشتباه نکردم.

ادامه این مطلب از وبگاه #خوابگرد را در این  لینک ببینید.


نقد و بررسی فیلم من سالوادور نیستم.

کارگردان : منوچهر هادی

بازیگران : رضا عطاران, یکتا ناصر, مهدی محرابی, با حضور ریوالدو فوتبالیست مشهور برزیلی

خلاصه داستان : ناصر و خانواده‌اش به واسطه آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ...

ادامه این مطلب از وبگاه # نقد_فارسی را در این لینک ببینید.