پیشنهاد کتاب – مادربزرگت رو از اینجا ببر

کتاب مادربزرگت رو از اینجا ببر شامل چند تا داستان کوتاهه که پره از آدمای عجیب غریب با زندگی های عجیب غریب و اتفاق های عجیب غریب . اتفاقای غیر قابل پیش بینی و خنده دار و به فکر فرو برنده! از اینجور کتاباییه که تا هر داستان رو تموم نکنی نمیتونی کتاب رو کنار بذاری. پر از جزئیات و توصیفه که آدم همه ی صحنه ها رو راحت تصور میکنه. از نکته های خیلی مثبتش ترجمه ی فوق العاده خوبشه و اینکه هر داستان نهایتا بیست صفحه است که هرکدوم رو میشه تو مسیر روزمره تو اتوبوس خوند.

ادامه این مطلب از وبگاه #رنگی_رنگی را در این لینک ببینید.



مجتبی عسگری: تصمیم به رفتن ندارم مگر اینکه آینده اتفاق دیگرى رخ دهد.

«مجتبی عسگری»، آواز خوان جوان اما با سابقه و خوش سابقهء موسیقی ایرانی، از ۱۵ سالگی دوره‌های آواز را در کلاس‌های آزادِ هنرستان موسیقی اصفهان نزد قاسم معمارزاده آغاز کرده، سپس به پیشنهاد یکی از دوستان نزدیکش دوره‌هایی را زیر نظر سید رضا طباطبائی (از شاگردان زنده یاد تاج اصفهانی-فراگیری ردیف‌های مکتب آوازی اصفهان به مدت ۴ سال) گذرانده و پس از آن در چرخه‌ای معتبر و پربار از محضر دیگر اساتید به نام آواز و موسیقی کشورمان همچون مرحوم دکتر حسین عمومی – (۱۳۸۲، ۱۳۸۰) که به نظر عسگری از بهترین و پربار‌ترین دوران آموزش‌ها و کسب تجربه‌هایش بوده است – 
ادامه این مطلب از وبگاه #موسیقی_ایرانیان را در این لینک ببینید.


5 فیلم ترسناک که انتشار پوسترشان ممنوع اعلام شد+تصاویر

اینبار در 5 برتر به سراغ معرفی « 5 فیلم ترسناک که انتشار پوسترشان ممنوع اعلام شد» رفته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

در سالهای گذشته فیلمهای بسیاری بوده اند که به واسطه پوسترهای زننده شان مورد اعتراض قرار گرفتند. اما برخی نیز بوده اند که در نهایت مجبور به تغییر پوستر اصلی فیلمشان به دلیل مخالفت نهادهای رسمی شدند. اینبار در 5 برتر به سراغ معرفی « 5 فیلم ترسناک که انتشار پوسترشان ممنوع اعلام شد» رفته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

ادامه این مطلب از وبگاه #سینما_خبر را در این لینک ببینید.

ناگفته هایی از نقش ملکه ثریا در عزل مصدق

کتاب «سیا در ایران» برداشتی تازه از زمینه‌های شکل‌گیری و جزئیات عملیات آژاکس یا همان کودتای ۲۸ مرداد است به روایت یکی از بازیگران اصلی‌اش. دکتر دونالد ان. ویلبر، یا آنچنان که در مجموعۀ سیا مشهور بود «استاد تبلیغاتچی»، جاسوس سیا در ایران، رهبر عملیات ضد روسی «بدامن» و یکی از مهمترین پایه‌های جنگ روانی علیه محمد مصدق در اوایل دهۀ ۳۰ است که نقش ویژه‌ای در سازماندهی اپوزیسیون دولت ملی در جریان کودتای تابستان ۱۳۳۲ ایفا کرد.
ادامه این مطلب از وبگاه #تاریخ_ایرانی را در این لینک ببینید.


ابد و یک روز

ابد و یک روز دارای یک موقعیت و خط مرکزی است. حول این محور، داستانک هایی وجود دارند که با شاخ و برگشان قرار است موجب تکمیل موقعیت مرکزی، و تعیین جایگاه کاراکترها بشوند و موقعیت آن ها را به ما نشان داده و یا برخی از آن ها را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهند. اما این خط مرکزی به شکل محسوسی در مسیر درام دیده نمی شود. خانواده ای در شرایط بحرانی هستند. و حال با معامله ای که برادر بزرگتر بر سر ازدواج خواهرش می کند، قرار است وضعشان بهتر شود. چالش درام تصمیم خواهر برای تن دادن به آن ازدواج است. آیا برای بهتر شدن وضع اعضای خانواده اش تن به این کار می دهد و یا نمی دهد؟ 
ادامه این مطلب از وبگاه #نقد_فارسی را در این لینک ببینید.