20 فیلم زنانه اصیل که باید دید.

این تصور غلط وجود دارد که همه فیلم های فمینیستی درباره زنانی است که رفتار مردانه دارند و فعالانه از مردان متنفر هستند و برای حقوق برابر، قانون حق سقط جنین، دستمزد مساوی و غیره مبارزه می کنند. این تصور کلیشه ای تک بعدی حق مطلب را نسبت به عناصر پیچیده ای که در فیلم های فمینیستی در کارند ادا نمی نماید.

برای مثال فیلمسازان فمینیست نه فقط دلمشغول محتوا هستند بلکه به همچنین می توانند مفاهیم تزویج جنسی نرمال، پایان بندی روایت، تدوین، بت وارگی (فتیشیسم)، شیئ رفتاری، حالت های (نا)خشنودی و وجوه زمانی و مکانی را به چالش بکشند. فیلمسازان فمینیست با تجربه کردن فرم و محتوای یک فیلم، دیدگاه های زنانه را با جهان سینمایی روایت بهم پیوند می دهند حال آنکه دستور زبان سینمای مردسالارانه را به چالش می کشانند. این صرفا درباره ایجاد تفاوت جنسیتی نیست بلکه حول ساختن زبانی سینمایی است که می تواند برای انواع مختلفی از تماشاگران رضایت (و نارضایتی) به ارمغان آورد.

ادامه این مطلب از وبگاه #نقد_فارسی را دراین  لینک ببینید.



یک خواننده موسیقی سنتی برنده هزارصدای پاپ شد!

عصر روز جمعه بیست و هشتم خرداد ماه ماه، برنامه هزارصدا با داروی بنیامین بهادری به عنوان کار‌شناس خوانندگی، فرید احمدی به عنوان کار‌شناس ترانه و امیرقدیانی به عنوان کار‌شناس آهنگسازی و انندگی استاد تورج شعبانخانی به عنوان خواننده مه‌مان، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش سایت موسیقی ما، این برنامه که بیستمین برنامه از این سلسله برنامه‌های مسابقه موسیقی بود، درست در روز هفتم درگذشت حبیب محبیان برگزار می‌شد، به همین مناسبت روند آن تحت تاثیر درگذشت این هنرمند نامدار موسیقی پاپ قرار گرفته بود. در ابتدای این برنامه، آرش نصیری، بنیان گذار، مدیر و مجری هزار صدا، شعر «به شب نشینی خرچنگ‌های مردابی/ چگونه رقص کند ماهی زلال پرست» استاد محمدعلی بهمنی را خواند که حبیب محبیان روی آن یکی از مشهور‌ترین آهنگ‌هایش را خوانده است. آهنگ تیتراژ این برنامه هم، آهنگ مشهور «هوای امامزاده» حبیب بود و همچنین علی احمیان که یک خواننده جوان و خوش آتیه موسیقی راک است و در دوره‌های گذشته این برنامه به عنوان نفر برگزیده انتخاب شده بود، قطعه مادر حبیب را به زیبایی اجرا کرد.

ادامه این مطلب از وبگاه #موسیقی_ایرانیان را در این لینک ببینید.



داستان‌های عاشقانه چیستا و پستچی را بخوانید.

«چهارده ساله که بودم؛عاشق پستچی محل شدم. خیلی تصادفی رفتم در را باز کنم و نامه را بگیرم، او پشتش به من بود. وقتی برگشت قلبم مثل یک بستنی، آب شد و زمین ریخت! انگار انسان نبود، فرشته بود! قاصد و پیک الهی بود؛ از بس زیبا و معصوم بود! شاید هجده نوزده سالش بود. نامه را داد. با دست لرزان امضا کردم و آن‌قدر حالم بد بودکه به زور خودکارش را از دستم بیرون کشید و رفت. از آن روز،کارم شدهر روز برای خودم نامه نوشتن و پست سفارشی! تمام خرجی هفتگی ام برای نامه های سفارشی  می‌ رفت. تمام روز گرسنگی می کشیدم، اما هر روز یک نامه سفارشی برای خودم می‌فرستادم که او بیاید و زنگ بزند، امضا بخواهد، خودکارش را بدهد و من یک لحظه نگاهش کنم و برود ….»

ادامه این مطلب از وبگاه #چی را در این  لینک ببینید.


Miracles from Heaven (معجزه های ملکوتی)

اساس و بنیادی که فیلم "معجزه های ملکوتی" طبق آن ساخته شده است ، کلیت خود فیلم را زیر سوال می برد . اگر معجزه در تک تک لحظات زندگی جاری است چه کسی حاضر است وقت خود را با دیدن این فیلم متوسط تلف کند؟! البته دستکاری های غیرقابل چشم پوشی ای در این فیلم الهام بخشِ بی معنی و البته بی ضرر دیده می شود و ممکن است بینندگان معتقد و مذهبی نسبت به آن اعتراض داشته باشند . اثری که قرار است خالصانه منظور خود را بیان کند . در عوض بهتر است این عده به تماشای فیلم موفق معنوی "بهشت حقیقی است Heaven Is for Real" محصول 2014 بنشینند که یک موفقیت تجاری بزرگ بود و از هر جهت فیلم بهتری است .

ادامه این مطلب از وبگاه #نقد_فارسی را در این لینک ببینید.


سه اپلیکیشن کاربردی برای افرادی که با موسیقی سر و کار دارند.

اگه نوازنده هستید، تازه موسیقی رو شروع کردید، یا اینکه به هر شکلی با موسیقی سر و کار دارید، این سه اپلیکیشنی که بهتون معرفی می کنیم رو حتما حتما لازم خواهید داشت.

حتی اگر جزو هیچ کدوم از اون موارد نیستید، میتونید این اطلاعات رو در اختیار یک دوست یا آشنای هنرمندتون قرار بدین.

ادامه این مطلب از وبگاه #رنگی_رنگی را در این لینک ببینید.